Zadania Psychologa
- Diagnoza psychologiczna mająca na celu ocenę poziomu rozwoju umysłowego i emocjonalno-społecznego dziecka w oparciu o diagnozę poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, dokumentację specjalistyczną, obserwację zachowania dziecka oraz metody tekstowe i eksperymentalne, dostosowane do specyfiki zaburzeń i poziomu rozwoju dziecka;
- Pogłębiona diagnoza funkcjonalna pozwalająca na szczegółową ocenę rozwoju dziecka w oparciu o diagnostykę i zastosowanie specyficznych metod testowych;
- Wieloaspektowa ocena poziomu funkcjonowania dziecka przy współpracy z innymi nauczycielami prowadzącymi terapię dziecka;
- Ustalanie z pozostałymi członkami zespołu ds. integracji kompleksowego Indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego dla każdego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;
- Indywidualne zajęcia terapeutyczne z zastosowaniem odpowiednich metod stymulacji rozwoju psychicznego;
- Wspieranie rodziny w celu stworzenia warunków sprzyjających rozwojowi dziecka i terapii zaburzonych sfer;
- Analiza i ocena efektywności terapii, wyciąganie wniosków i modyfikacje programów oraz planów terapii przy pełnej współpracy z innymi nauczycielami i rodzicami dziecka;
- Diagnozowanie dzieci na wniosek rodzica, prawnego opiekuna, nauczyciela i innych osób zgodnie z przepisami prawa
- Doradnictwo psychologiczne dla rodziców oraz konsultacje z pedagogami specjalnymi, wychowawcami grup i nauczycielami przedszkolnymi.